onsdag 6. januar 2016

Julekalender Engel


Min datter har ingen adventskalender som er hennes egen, fordi vi i alle år har brukt storebror sin flotte som Oldemor har sydd.....men nå tenkte jeg det var på tide å lage en egen til henne..som kan følge ho videre og gi videre til sine barn igjen.
Har tegnet og målt i flere dager, for å lage mønster til en kropp som er ok....og da er det bare til å klippe og sy.... Jeg har sydd noen Tilda dukker før, så jeg tok min inspirasjon fra de:)

Kjolen var ikke lett å få til.....for jeg er ingen syerske, men jeg er født STA og gav ikke opp:)
Puffermer, englevinger, underskjørt, stæsj og hjerte med eiers navn( nye eiere senere får mindre hjerter som henges under det store)....da gjenstår nesten det verste: HÅR.....


...da var det bare til å henge pakkene på....

 .....god advent min skatt.


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar