torsdag 9. mai 2013

Brownie Cake Pops

Siden jeg selger tingene man bruker til å lage Cake Pops i min butikk,var det på tide å gjøre seg kjent med HELE prosessen....så da har jeg nå laget Cake Pops med ungene!

Jeg gjorde det enkelt: kjøpte en ferdig pose med Brownisblanding i butikken- og bakte denne etter oppskrift på pakken.Da denne var avkjølet, gikk vi igang med å smulder kaka opp i en bolle. Jeg brukte bare HALVE kaka- resten gikk til kaffen.

Når kaka var smuldret opp så godt man klarer med en seig deig-rørte jeg inni en plate med kokesjokolade. I dag lærte jeg at man IKKE kan bruke DRONNING sjokolade...disse smelter ikke...blir bare veldig kornete, og denne nytta ikke å røre inn i brownisdeigen! ( tro meg- jeg prøvde) Når sjokoladen var rørt inni- triller man passe store kuler og setter de i fryseren 15 min, slik at de blir harde. 
 Da er det bare til å ta frem resten av utstyret: Slikkepinner,Candy Melts og Sweet Melts. Har to sorter av Melts, så jeg måtte prøve de begge, for å finne ut forskjellen.
 Smeltet litt Candy Melts og stakk slikkepinnen ned i dette for å feste fast pinnen i kulene.

 Jeg heller Candy Melts sortene opp i hver sin kopp og smelter disse i mikrobølgeovnen. Pass på å røre innimellom, slik at det smelter fint. Ruller kulene ned i koppen og dypper lett ned i skåler fylt med forskjllig strø. Candy Melts smaker best etter min smak, og kommer i mange farger. Denne stivner ikke så fort som Sweet Melts, men det kan jo være en fordel hvis man skal ha tid til å pynte de. 
 Sweet Melts er lettere å jobbe med, fordi den er på en måte tjukkere, og man kan dyppe kulene ned i Sweet Melts og skrape av det som blir for mye på kanten....men den stivner så fort at man skal være rask med å ha på dekoren. Det kan jo være jeg skulle ha hatt den varmere....
 Uansett ble resultet bra- ungene fornøyd og VELDIG mette! Disse er mektige!
For dere som lurer på hvordan dere skal oppbevare disse....så fant jeg meg bare en blomsterpotte og puttet oppi en oasis. Dekket toppen med sølvfolie og stakk bare pinnene ned i denne- funka kjempefint. 

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar