søndag 10. mars 2013

Sy en kjole.

Hvis du er som meg; alltid hatt lyst til å sy- men ikke tror du får det tilså hopp i det og bli begeistret over at det egentlig ikke er så vanskelig som det ser ut til :)

Denne kjolen har jeg sydd ut av vårt nye dongeristoff med påsydde motiver. Har brukt ett symønster fra Onion, som er veldig enkle å tolke.
 Klipp ut stoffet etter mønsteret- og sy stykkene sammen. Brukte skåbånd rundt hals-og ermkantene. Sydde på en lissebord nede langs kanten på kjolen, og siden det var så mye punt i selve stoffet.....så er den FERDIG!
Spenserkjole kan du sy i mange forsjellige stoffer, og er den letteste modellen å starte med.
Vi har fått inn mange flotte stoffer nå- og flere er på vei, så jeg håper jeg kan inspirere noen til å sette i gang å sy.


2 kommentarer:

  1. Den ble kjempeflott! Gratulerer!
    Jeg hører også til dem som IKKE kan sy (tor jeg da), så kanskje det er håp for meg også? :)

    SvarSlett
  2. Ja klart det er! Kan jeg så kan du:) Ikke lag deg selv stoppe deg.Det er så lett når du først setter igang.

    SvarSlett