mandag 14. januar 2013

Bordkort- Skjorte med slips

 Jeg har laget bordkort, som er formet som en skjorte med slips.
Under her finner du en mål på skjorta...men her er det ikke så veldig nøye. Du kan lage den både smale og bredere etter som du vil ha den.Lag den ut fra ett A4 ark, så har du laget innbydelser- print og lim ark med tekst inni.

Bordkort: Skjær ut ett panel på ca 7x17 cm. Brett dobbelt, og legg bretten oppe. Klipp ett hakk inn på ca.1,5 cm, som vist på malen, ca 1 cm ned fra toppen. Klipp ett nytt hakk som skal gå i en bue(= skuldrene) ca 1cm nedforbi her igjen. Brett disse brettene inn=kragen. Stemple slips på ønsket fargeark, og klipp ut. Litt glitterlim blir slipsnål.
Lommen har jeg ikke tegnet opp- så her må dere bare klippe til en som passer for dere. En liten bit av arket som slipset er stemplet på, klippes ut og limes bak lommen...for alle fine dresser har pyntetørkle i lommen:) Print ut navnene på gjestene i en pen skrift, klipp ut og lim på...eller bare skiv det på som jeg har gjort her. Denne lappen limer jeg på med 3D puter, slik at den blir stående litt ut fra det andre.



 ......og når bildene fra konfirmanten skal scrappes, limte jeg bordkortet på siden...så vet han hvordan bordkortet hans såg ut ......

1 kommentar: