søndag 21. august 2011

Scrappeside til en konfirmant



Nå når konfirmasjonen er over, og takkekortene endelig er sendt ut- da er det på tide å få tatt vare på minnene. Gutter er nå gutter....men jeg håper kanskje han en dag kan synes det er gøy å se hvordan bordkortet, sangheftet, gavebok og takkekortet såg ut...
Dette er helt enkle sider. Jeg printet ut bildene etter å ha valgt størrelser etter eget ønske. Limer på ett svart ark bak som er LITT større enn selve bildet, slik at det ser innrammet ut. Bildene er da bare limet rett inn på designarket. Jeg liker å la noen bilder stå skeivt, for at sidene ikke skal bli kjedelige. Neste side brukter jeg ett hvitt ark + ett designark som jeg reiv på skrå og limte oppå det hvite arket. Sangheftet laget jeg hull i siden på og gjennom alle arkene under, slik at jeg kunne binde en tynn stikk i og sangheftet kan blas i slik at man også kan se hva man har skrevet på baksiden. Så limte jeg vare takkekort og gaveboken rett inn.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar